Sunday, April 12, 2009

nasib member aku....

buat pertama kalinya aku menUPDATE blog aku yang sudah berbulan-bulan terumbang-ambing ini.
hari ni aku update pun sebab member aku si Lan ni membebel je kat aku.

aku ada satu pesanan ringkas nak sampaikan kat korang....

ada beberapa org membe aku ni, diorang beli la roti kat satu tempat tu...memang sedap abis la diorang cakap. org tua2 kte bila sekali sedap, esok mesti nak lagi kn...sampai kali ketiga diorang makan, rasa lain macam...

check2 kat kedai tu, ada sijil halal..

tapi ada salah satu roti diorang namanya "Cheese and Ham"

terkejut kawan aku ni..Setau kitorang, Ham ni daging tut tut kan..fuh...nasib bek la kitorang tak makan roti "Cheese and Ham" tu..

apa yang dirisaukan sekarang, ntah2 roti yang membe aku makan selama ni pun ade mengandungi "Ham".huhu.

Ni aku nak tye pendapat korang, korang rasa Ham tu ape?? n patut ke kedai tu dapat sijil halal??

ape nak buat skrg ekh? takkan kita nak biarkan ramai lagi umat islam jd mangsa die(terutamanya student UTM sbb kedai tu dekat je ngan UTM)...bg la suggestion ckit..png kami pkir..heheheh

moral value: kita sebagai umat islam haruslah berhati-hati memilih makanan...walaupun kedai atau restoran tu glamour,xsemestinya ia halal...

No comments: