Tuesday, February 22, 2011

macam-macam orang ade..

Banyak betul masalah kt tempat keje aku ni, padahal pekerja xsampai 10 owg pn...
recently, ade 2 org operator yg bermasalah..letih aku nk menjawab dengan bos...bukannye aku x amik tindakan, tapi dah berpuluh surat amaran bg..tp mcm tu jugak..

Bukan surat amaran sebab kesalahan tingkah laku, tp sbb masalah absentisme...sebulan kerja 26 hari, tp 10 hari xdtg.. org melayu tu..mcm2 alasan, tiket bas xdela, sakit badan, sakit kakila, yg klaka dah 2,3 kali bg alasan sakit gigi..pernah sekali tu aku terlepas cakap kt die."asyik sakit gigi je, x gosok gigi ke"...die xleh terima aku ckp cmtu, pastu kuar opis terus maki2 aku..haha..aku wt muke x bersalah aje la...

lagi sorang operator ni,(yg ni pn owg melayu) mmg bagus sbb xde msalah kedatangan n rajin wat kje..tp xsangke plak, mgu lepas die pegi curi acid sulphuric 98% dkt storage area. adela dlm 25 ml..mmg keje gile..cuak gak aku mase tu, jgn2 die curi acid tu wat naya owg, xpun nk jual kt owg...acid pekat tu..kt lab pn aku gune by drop je..

Rupe2nye die sorok botol acid 2 dlm toilet..aku ngn supervisor jenuh mencari acid tu time operator ngah rehat..aku kt luar toilet jg line je la.. Tau x ap kitorg wat??kitorg keluarkan acid tu ke dalam bikar and then ganti dengan air paip..haha.padan muke..tipah tertipu.

esoknye, aku pn cter hal ni kt bos..ak pn kene mara sbb x tangkap budak tu mase die curi..actually aku bukan xnk tangkap, cume x berapa berani je..maklumla..aku sorg je pempuan..

At least, kalau die gune acid tu utk naya owg, selamat la owg tu...hehe..napela ngn segelintir owg melayu zaman sekarang ni.nk cari rezeki, cari la betul2...wat malu kaum je.



free glitter text and family website at FamilyLobby.com

No comments: