Wednesday, February 9, 2011

Sampai tumpat...

Barulah aku tau jauh x jauh kampung abang aku...nun di tumpat sana..perjalanan memakan mase 12 jam..

kami bertolak jam 12 tgh mlm 2 hb lepas dan tiba 12 tgh hari keesokannya...paling teruk, belum keluar johor lagi aku dah mabuk..uweekk!!..nk tdo tp x bleh...maklumlah 1st time jalan jauh..

kesian tgok cik abang...siang keje, malam kne drive sorg all da way from johor to kelantan....
aku mampu tgk jela, sbb dh x larat mabuk2...
sampai je kt kg, kitorg pun trus tdo...bukan ape, penat sgt.nak angkat kelopak mata pn xlarat...ramai juga kt uma tu. tp wt bodo jela..dh antuk sgt.

sepanjang bercuti di kelantan, tempat yg kitorg sempat pergi di pantai sri tujuh, pengkalan kubor, sempadan thailand (Tak Bai)...selain itu kitorg g akak ipar dkt pasir mas...yg len tu, cume jalan2 area tumpat je...

Adik beradik abang ada 7 orang..semua ade kt ctu...so memang meriahlah suasana kt umah...satu keluarga die semuanya asal kelantan, cume aku sorg je tersesat dr johor....akibatnye aku kurang paham la ap diorg bualkan...hehe..xkisahla..yg penting diorg layan aku ngan baik....terasa seronok pulak sebab adk beradik aku xrmai.pastu bw haluan msg2...

Alhamdulillah...ari ahad 6 hb. aku sekeluarga selamat pulang ke johor..mcmana pun sampai ke arini (ari rabu) batuk n selesema belum baik lagi..rasa sakit2 je badan ni, penat jalan jauh...dhla perut berisi...selera mkn pn berkurang..nasib baik la bos belum naik cuti lagi, so ade peluang la nk curi2 tido kt opis...
monkey icon 31
semalam aku tgok, kaki aku dh naik bengkak dr buku lali sampai betis.nape nth. mungkin sebab
banyak berjalan kt kelantan..harap2 la, bengkak ni cepat surut coz mgu depan kne g klinik wat check up..lau x surut, susahla aku nk jwb ngan Dr. naty.
K la...nk g jalan2 kt production area jap...ap gaknya operator ngah buat... super

tata..salam


(Mrs. Marshah)

No comments: